Tu cum comunici la birou? Puncte forte & slabe pentru fiecare tipologie!

(Nu există încă evaluări)

Esti un comunicator analitic? Te implic emotional? Esti atent la detalii sau la relatiile cu ceilalti colegi? Descopera cum comunici la birou

Chiar si atunci cand vorbim aceesi limba, comunicam atat de diferit! Unii dintre noi raspund scurt si concis. Altii povestesc cu lux de amanunte si detalii. Este important sa stii cum comunici la birou si, mai ales, care sunt punctele tale forte si cele la care trebuie sa muncesti.

Punctele forte trebuie imbogatite si puse in valoare. Punctele slabe iti spun sa investi energie in a le imbunatati. Iar fiecare stil de comunicare la birou are puncte forte si puncte slabe.

Dinamica locului de munca este influentata mult de felul in care comunicam. Succesul atingerii scopurilor individuale si organizationale conteaza de felul in care transmitem mesajele, interpretam ce ni s-a spus sau intelegem ceea ce ni se zice.

Cum comunici la birou?

Conform specialistilor exista patru tipuri de comunicare la job. Poti avea unul sau mai multe stiluri de comunicare:

Stilul analitic

Stilul de comunicare la birou poate fi analitic. Adica adopti un limbaj specific. Vorbesti despre performante, instructiuni, evaluari. Ai mereu de demonstrat un punct de vedere si aduci dovezi. Incepi frazele cu „cred ca”, „simt ca”, stiu ca”. Ai mereu tabele si statistici la indemana. Nu te implici emotional si nu esti fanul discutiilor de dragul discutiilor. Iei deciziile in timp si apreciezi sa lucrezi independent. Sedintele fara un scop clar te frustreaza.

Puncte slabe: nu intelegi comunicarea interumana si te blochezi cand apar lucruri neprevazute.

Ce sa faci daca lucrezi cu un analitic: comunica scurt si la obiect. Fa-ti auzite asteptarile! Adu dovezi si cifre in discutie. Prezinta-te documentat si gata de intrebari. Ofera puncte pro si contra pentru o abordare sau alta.

Cum comunici la birou? Esti intuitiv?

Comunicarea intuitiva este axata pe „ansamblu”. Comunici astfel daca te entuziasmeaza ideile noi si inovatiile. Daca raspunzi rapid cand esti intrebat esti intuitiv. Un stil intuitiv este axat pe interactiune si iubeste sedintele de brainstorming. Pui pret pe „de ce” si nu pe „cum”. Iti este usor sa vorbesti despre un proiect in ansamblu, nu in detaliu. Progresul incet te poate frustra.

Puncte slabe: lucreaza la a intelege importanta planificarii pas cu pas si a detaliilor. Detaliile sunt esentiale pentru a-ti atinge scopul.

Ce sa faci daca lucrezi cu un intuitiv: ramai la subiect, pastreaza discutiile scurte si foloseste mult vizual. Prezinta optiuni si decizii ce au nevoie de solutionare. Nu promite mai mult decat poti reusi sa faci.

Stilul functional de a comunica

Cum comunici la locul de munca? Ai in minte planificarea si organizarea? Iti place sa faci liste? Orice proiect e mai usor de gestionat daca are un program clar? Observi mereu daca lipsesc detalii sau sunt incorecte? Te simti bine cand totul este conform planului? Schimbarea rutinei te confuzeaza?

Puncte slabe: iti este greu sa relationezi cu cei intuitivi, cu cei ce nu au un plan clar. Nu uita ca amanadoi puteti avea beneficii, daca va intelegeti punctele forte si slabe.

Ce sa faci daca lucrezi cu un functional: asculta activ, asigura-te ca ai inteles. Fii pregatit sa iti arate ceva ce nu ai vazut sau ai gresit. Anticipeaza intrebari de la el! Ofera detalii multe despre programul proiectelor tale, pas cu pas.

Comunicarea personala

Comunicarea la locul de munca poate fi personala. Adica axata pe interactiunea interumana. Esti personal daca adori discutiile marunte, daca recunosti limbajele corporale sau expresiile, daca simti emotiile celorlalti, de la indecizie la furie. Esti un comunicator personal daca poti media conflictele, daca pui pret pe raportul personal cu colegii, daca consideri toate variantele, inainte de a lua o decizie, daca te implici emotional si te astepti ca si ceilalti sa o faca.

Puncte slabe: este posibil sa iti vina greu sa intelegi gandirea analitica, focusata pe informatii si rapoarte, deloc pe dinamici interpersonale. Aminteste-ti ca si ei au scopul ca treaba sa mearga bine si ca nu se simt confortabil cu emotiile.

Ce sa faci daca lucrezi cu un personal: lasa conversatia sa curga de la sine! Nu te teme daca nu esti la obiect! Pastreaza un ton relaxat si autentic. Profesional dar cald. Vorbeste despre gandurile si emotiile tale legate de un proiect.

2 thoughts on “Tu cum comunici la birou? Puncte forte & slabe pentru fiecare tipologie!”

Comments are closed.