Cum se implica HR-ul in cresterea business-ului

Category: Antreprenoriat
(Nu există încă evaluări)
cum poate departamentul HR sa creasca afacerea

Atat pentru companii mici cat si pentru mediul corporatist, departamentul de Resurse Umane este vital pentru succesul afacerii. Cum poate departamentul HR sa creasca afacerea ta? Este mai mult decat a gestiona angajarile si a procesa salariile.

Contributia departamentului HR in succesul afacerii este una majora. Ei dezvolta strategia companiei si gestioneaza activitatile centrate pe angajat. Ce inseamna mai exact aceste lucruri? Iata, de ce, dezvoltarea afacerii tale depinde de HR:

Cum poate departamentul HR sa creasca afacerea ta: 5 modalitati importante

O etapa esentiala in care angajatii HR se implica incepe cu recrutarea celor mai buni angajati pentru compania ta. In prima faza, ei gestioneaza recrutarea in functie de compatibilitatea dintre potentialul salariat si companie, atat ca abilitati necesare completarii job description-ului, cat si ca potrivire cu cultura organizationala. Insa, munca lor de a sustine cresterea business-ului nu se opreste aici. Parcurge materialul de mai jos sa vezi cum contribuie angajatii HR la dezvoltarea companiei:

Controlul bugetului

Cum poate departamentul HR sa creasca afacerea ta? Acest departament este responsabil de a gasi metode de taiere a costurilor asociate cu managementul salariatilor. Asadar, stopeaza cheltuielile in exces si ajuta sa se economiseasca bani pe termen lung. Aceste “taieri” pot presupune:

  • negocierea unor beneficii mai convenabile pentru angajati, precum asigurarea de sanatate
  • negocierea salariilor in functie de descrierea jobului pentru a se asigura ca organizatia ramane ancorata in realitate si competitiva.

Nivelul de satisfactie al angajatilor

O afacere de succes are nevoie de un departament de Resurse Umane capabil. Angajatii de aici trebuie sa determine daca toti salariatii sunt satisfacuti, nu doar de managerii lor dar si de jobul lor si de responsabilitatile lor.

Poate fi dificil sa masori satisfactia angajatului, asa ca HR-ii realizeaza sondaje, organizeaza focus grupuri sau implementeaza strategii pentru exit interviuri, asa incat compania sa stie ce sa imbunatateasca in raport cu angajatii. HR-ul determina cauzele sau motivele pentru care angajatii nu sunt satisfacuti si gestioneaza aceste detalii, asa incat sa confere o atitudine pozitiva si o motivatie in companie.

Traininguri si dezvoltare a salariatilor

Dezvoltarea afacerii tale depinde de perfectionarea angajatilor. De aceasta perfectionare se ocupa, in general, HR-ul. Specialistii in HR fac evaluarile salariatilor pentru a determina ce skill-uri trebuie sa dezvolte si ce capacitati sunt necesare pentru pozitiile lor. Dar tot departamentul HR priveste si nevoile organizatiei si alege trainingurile angajatilor in functie de aceste nevoi.

Este mai ieftin ca departamentul HR sa gestioneze trainingurile decat sa angajaze candidati calificati sau angajati in plus. Mai mult, astfel de strategii pot fi favorabile si profitabile pe termen lung, intrucat imbunatatesc retentia salariatului si reduc ciclurile de concediere/demisii/angajari, care in general sunt mult mai scumpe.

Rezolvarea conflictelor

Intr-o companie vor exista conflicte, fara doar si poate, indiferent de cat de satisfacuti sunt salariatii de munca si de colegii lor. Insa, un specialist HR poate dezamorsa astfel de conflicte.

Cum poate departamentul HR sa creasca afacerea ta, gestionand conflictele organizationale? Ei sunt special pregatiti sa identifice si sa rezolve conflictele dintre manager si angajat sau dintre angajati. Atitudinea la locul de munca redevine pozitiva si fiecare parte, fiind auzita si validata, se va simti satisfacuta, crescand increderea si moralul pe termen lung.

Imbunatatirea performantei

Cresterea afacerii depinde de eficienta si productivitatea salariatilor. Si cresterea performantei tine tot de HR. Fara specialistul HR, care sa gandeasca un plan ce masoara performanta angajatului, salariatii pot ajunge pe pozitii care nu sunt potrivite expertizei si skill-urilor lor.

Nu doar ca asta ar duce la insatisfactie a la long, dar angajatii vor fi perceputi si drept incapabili, desi ar putea fi productivi in alt departament. Pe termen lung, un angajat care performeaza sub asteptari costa mai mult compania.

Foto: Sebastian Šoška de la Pixabay