Cum manageriezi o echipa remote

Category: Antreprenoriat
(Nu există încă evaluări)
cum manageriezi o echipa remote

Trendul este in crestere si tot mai multe companii aleg fie sa externalizeze anumite servicii, fie sa aiba departamente sau echipe remote. Si, desi salariatii si-ar dori un astfel de program, pentru manageri este dificil. Descopera cum manageriezi o echipa remote cu succes, fara a pierde productivitatea, dimpotriva!

Cei mai multi manageri se tem ca vor pierde controlul asupra situatiilor care apar. Ori se tem ca este dificil sa ai increderea angajatilor care lucreaza la distanta. Si totusi, acesta este viitorul, spun specialistii, deci ar fi bine sa ne adaptam cat mai rapid la el. Aplica aceste sfaturi si vei sti cum manageriezi o echipa care lucreaza la distanta.

Te intrebi cum manageriezi o echipa remote? Iata cateva sugestii!

Stabileste asteptari clare

Nu lasa loc de subiectivitate si interpretari. Stabiliti deadline-uri si un calendar comun. Existe programe ce va pot ajuta sa aveti acces la acelasi document cu task-urile si termenul-limita.

Trateaza echipa remote ca si cum ar fi in-house

Nu face diferente intre echipa in-house si cea remote! Da-le celor ce lucreaza la distanta acces la tine oricat de des au nevoie. Tine minte ca oamenii care lucreaza la birou cu tine, socializeaza cu tine iar cei ce lucreaza remote nu au acces la tine si se pot simti exclusi sau distanti. Asa ca stabileste intalniri si fii acolo pentru ei.

Intra in contact cu angajatii in mod regulat

Felul cum manageriezi o echipa remote tine de abilitatile tale de comunicare si de resursele tech. Stabileste un fel de comunicare cu angajatii tai remote si nu lasa o zi fara sa intri in contact cu ei. Stabileste sedinte fata in fata saptamanal, lunar sau anual. Sau poate alegi un program de coaching unde sa intearctionati.

Stabileste sesiuni video de coaching

Este nevoie sa va vedeti din timp in timp iar platformele ce suporta comunicarea video sunt o modalitate sanatoasa.

Trebuie sa ai incredere in echipa ta

Daca te intrebi cum sa fii un sef bun pentru echipele remote, lucreaza la incredere! E multa nesiguranta in acest stil de munca, insa daca stabiliti o rutina si niste reguli va fi mai usor. De exemplu stabiliti ca e-mailurile sa primeasca un raspuns in 24 de ore, ca puteti folosi SMS-urile pentru urgente, ca nu raspundeti la telefon intr-un anumit interval orar.

Invata sa creezi o atmosfera de echipa

Este important sa puneti pret pe comunicare si conexiune, asa ca, orice fel de activitate sau mod de a comunica va ajuta sa creati o echipa, nu evitati acest aspect!

Nu va uitati misiunea, valorile, rolurile si telurile

Foarte des, angajatii remote nu au un flux de comunicare cu oamenii asa ca este vital sa comunicati. Felul cum manageriezi angajatii remote va dicta succesul companiei! Asa ca vorbiti despre valorile, misiunea si telurile voastre, atat in companie, cat si privat. Astfel, angajatii vor ramane motivati, productivi, pentru ca se vor simti pretuiti.

Este nevoie de suport tehnic de calitate

Dincolo de orice stil de comunicare este nevoie de tehnologie. Asigura-te ca angajatii pot downloada fisiere, ca nu se straduiesc sa participe la conferinte video si nu au internet de calitate, ca primesc invitatii la intanirile online, la timp. Altfel spus, investeste in partea tehnica!

Ramai focusat pe scopuri, nu pe activitate

Este vital sa stiti asteptarile si sa ramaneti focusati pe scopurile voastre, si tu, si angajatii tai. Asigura-te ca se ating telurile si nu neaparat ca se fac anumite task-uri. Altfel spus, nu micromanageria!

Pastreaza conexiunea

Cum manageriezi o echipa remote, una apropiata, sudata? Poate fi dificil daca nu alegi sa creezi o atmosfera implicata, conectata. Vorbiti despre ce presupune munca remote, de ambele parti. Stabiliti limite clare. Stabiliti intalniri in care sa va implicati toti, sa aveti roluri toti.

Creeaza o strategie de comunicare

Lucreaza mult la soft skills, adica la interactiunea cu oamenii si la conexiunile autentice! Si stabileste un flux tehnic de comunicare. De exemplu, saptamanal primesti rapoarte. Apoi stabiliti de comun acord fluxul zilnic. Este important sa se stie ce este prioritar, urgent si ce nu.

Evita multi-taskingul

Lucrezi la cum sa fii lider de succes insa inca ai tendinta de a te aglomera si nu delegi? Accepta ca multi-taskingul nu ajuta pe nimeni si nu este eficient si asa iti va fi mai usor sa nu ai aceeasi pretentie de la angajatii tai remote. Incurajeaza-ti angajatii sa lucreze si sa aiba pauze sau intervale de verificat e-mailul. Evita sa trimiti e-mailuri cu reply-all si spune-le si lor acelasi lucru, ci pastreaza comunicarea directionata catre partile implicate.

Scopurile voastre trebuie sa fie comune

Lumea este dinamica si se schimba rapid intr-un mediu in care angajatii sunt interesati de a invata noi abilitati, decat de a ramane la fel. Asa ca este vital sa luati contact des unii cu ceilalti, sa va stiti scopurile de viata si evolutia. Asa implicarea si performantele vor fi crescute.

Foloseste tehnologia sa construiesti comunitatea

Cat poti de des foloseste tool-urile de comunicare digitala. Asta te va ajuta sa creezi o comunitate, sa ramaneti in contact, deci productivitate crescuta!

Stabileste legaturi apropiate si un sistem de suport si ajutor

Calitatile unui manager de succes se vad in raportul sau cu echipa. Sigur, conteaza sa va atingeti scopurile profesionale, insa fara empatie si apreciere nu va fi munca de placere. Asa ca, asigura-te ca stii daca angajatii tai au probleme in viata personala si incurajeaza-i sa se  deschida, sa va puteti sustine si ajuta unii pe ceilalti.

Foto: Austin Distel/ Unsplash